CZ Route 66


Česká Route 66 s Danem Přibáněm, slepicema, žížalama, blátem a rzí!

Dan Přibáň sice nepřijel Trabantem, ale svůj světonázor přenesl do hodnocení a výběru nejhezčí plechovky a motorky na RT 66. Dle jeho kritérií byl nejlepší plechovkou Krtkovo válečný Jeep Willys s plnou polní včetně kulometu (pod plachtou). Za nejlepší motorku zvolil Jawu 250 z roku 1948 vytaženou jejím majitelem, který si říká Slamák, rovnou ze stodoly. Danovi prostě imponuje bahno a rez!

Na otázku moderátora Jana Pastora, jak se mu to líbilo, odpověděl: „Bylo to super! Takové správně motorově kosmopoliltní. Myslel jsem, že tam budou jen ameriky, ale tenhle přístup se mi líbí!„. Věříme, že Dana jako představitele vyznavačů hesla Cesta je cíl! přejezd české RT 66 naplnil.

Pršelo, pak přestalo, zahřmělo, nic zvláštního se nestalo!

Je to kurva k vzteku, když je celé dopoledne azuro, ale přesně v době, kdy se chystáme vyrazit na cestu začne chcát! Možná právě proto se nestala žádná nehoda. Za takovou disciplinovanost všem rouťákům patří náš dík.

Na českou Route 66 táhl americký sen

III. nedělního přejezdu české Route 66 se zúčastnilo 194 rouťáků, kteří se zaregistrovali buď pomocí naší webové aplikace (142) nebo vyplnili registrační kartičku přímo v Příbrami. Skutečnost je ovšem taková, že celkovou účast odhadujeme na zhruba 140 motorek a 100 plechovek! Nejen cesta může být cíl. I jízda může být cílem stejně důležitým! K americkému snu samozřejmě patří i stylová benzínka. A přesně kolem takové kolona rouťáků projela v obci Milín. Všichni, kdo jeli kolem stavby v Art Deco stylu měli možnost se zde vyfotografovat. A někteří to i přes nepřízeň počasí udělali. Ani my jsme našeho Slimejše nemohli o tuto událost ošidit!

Skutečně jsou mezi motorkáři a plechovkáři předsudky?

Známe se se spoustou motorkářů i plechovkářů. S lidmi z médií, kteří podstatně utvářejí veřejné mínění. A především veřejné mínění není vůči motorkářům příliš nakloněno. To je také jedno z obecných zel a klišé, proti kterému jsme se rozhodli něco udělat. Symbolické přejezdy české RT 66! Dnešní jízda dokázala, že toleranci a respekt lze najít i mezi rozdělenými světy.

Nejen Dan uděloval ocenění

Zvláštní ocenění jsme se rozhodli udělit motorkáři s přezdívkou Fijalka. Proč? Protože vyčkával s registrací na okamžik, kdy bude 66. přihlášeným. Povedlo se mu to a za jeho loajalitu i osobní zaujetí obdržel tričko s logem české RT 66 a zlobivým klukem močícím na Interstate 40. Mimochodem Fijalka byl jedním z motorkářů, kteří se zúčastnili I. nedělního přejezdu české RT 66!

Zřejmě nejstarším strojem letošního přejezdu RT 66 byla Gustavovo Jawa 1947.

Obdiv si zaslouží i neprávem označení Motodědci, kteří zde byli již loni. Ledacos se dá koupit. Něco se dá sehnat a občas i něco najít. Někdy dokonce i dostat. Zařadit se mezi Motorkáře nad 60 let lze pouze tak, že se toho musí člověk dožít! Tohle moto se nám fuck líbí!

Velvyslanci slovenské Route 66

Letošního ročníku přejezdu české Route 66 se zúčastnil i organizátor přejezdů po slovenské Route 66, Juraj Hässler. Překvapením bylo, že se zde setkal i se svými slovenskými kamarády! Přijeli na motocyklech Harley-Davidson, čímž se zřejmě stali nejvzdálenějšími účastníky letošního přejezdu české RT 66.

Poděkování a tak vůbec!

Poděkování patří především hlavnímu partnerovi, společnosti iCabrio. Za ozvučení a zázemí děkujeme Legendám a za občerstvení Motorlandu Bělá. Za hladký průjezd křižovatkami klukům z místního motorkářského klubu Pekelníci Milín. Zastupitelům města Příbram za příkladnou spolupráci. Zvláštní poděkování patří Karle Mráčkové a Petrovi Bartošovi za pěknou reportáž ve zpravodajství TV Nova.

Foto: redakce, Pavel Škvor, Jaroslav Vyhnalík
Video: Martin Biroš, Vladimír Kasl

Diskuze: